صدها نفر از «حریدیم»ها در اعتراض به احضار هزار و دویست نفر از آن‌ها توسط ارتش اسرائیل بر اساس قانون سربازگیری اجباری تظاهرات کردند و با پلیس رژیم اشغالگر در مرکز سربازگیری «تل هاشومر» تل‌آویو درگیر شدند.

اعتراض «یهودیان تندرو» به احضار صدها نفر از آن‌ها برای خدمت اجباری / «حریدیم»ها با پلیس «اسرائیل» درگیر شدند

پلیس رژیم اشغالگر و صدها نفر از «حریدیم»ها روز دوشنبه در مرکز سربازگیری «تل هاشومر» در منطقه «رامات گان» در جنوب تل‌آویو با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری در اعتراض به احضار هزار و دویست نفر از آن‌ها توسط ارتش «اسرائیل» به‌عنوان بخشی از اولین مرحله سربازگیری رخ داد.

معترضان «حریدیم» شعارهایی در رد خدمت سربازی از جمله «ما می‌میریم و به ارتش نمی‌پیوندیم» سر دادند؛ درحالی‌که پلیس و ارتش نیروهای زیادی را به محل اعزام کرده و خیابان‌های اطراف را بسته بودند. بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی «هاآرتس»، برآورد ارتش این است که تنها ۳۰ درصد از مشمولان به خدمت وظیفه خواهند پیوست.

شایان‌ذکر است ارتش «اسرائیل» ۹ ژوئیه طرحی را باهدف جذب ۳ هزار یهودی افراطی «حریدیم» - باتوجه‌به نیاز فوری خود به سرباز در جنگ غزه - ارائه کرد. از بین این ۳ هزار «حریدیم»، ۵۰ درصد بین ۱۸ تا ۲۱ سال، ۴۰ درصد بین ۲۱ تا ۲۴ سال و ۱۰ درصد بین ۲۴ تا ۲۶ سال سن دارند. پس از آن بود که «اسحاق یوسف» خاخام بزرگ سفاردی «اسرائیل» تأکید کرد: به خدمت اجباری ملحق نشوید و با ارتش همکاری نکنید.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.